Περίληψη: Με τον όρο εθνικές εορτές θα μπορούσαν να προσδιοριστούν όλα εκείνα τα τελετουργικά γεγονότα που αφορούν προηγούμενες ιστορικές στιγμές του εθνικού-κράτους, οι οποίες και κατέχουν ξεχωριστό ρόλο αλλά και σημασία. Οι εθνικές εορτές που αφορούν λοιπόν, τις ‘επιλεγμένες δόξες’, τις ιδρυτικές στιγμές στην πορεία του έθνους, δημιουργήθηκαν για να συνδράμουν στην ενδυνάμωση του εθνικού κράτους ,και γιαυτό απέβλεπαν πρωτίστως στην διαμόρφωση αλλά και αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας των πολιτών.Η έρευνα αυτή επιδιώκει να εξετάσει την σχέση μεταξύ των πεποιθήσεων, αντιλήψεων έξι νηπιαγωγών και των αντίστοιχων διδακτικών τους πρακτικών, που αφορούν την υλοποίηση των θεμάτων για τις δύο εθνικές εορτές την 28η Οκτωβρίου και 25η Μαρτίου και εάν αυτές (οι διδακτικές πρακτικές) επιδρούν και στους μαθητές των συγκεκριμένων νηπιαγωγών. Παράλληλα, στόχος της έρευνας ήταν να διερευνήσει την φύση αυτών των πεποιθήσεων και αντίστοιχων ή όχι πρακτικών ,δηλ εάν είναι εθνοκεντρικές, παραδοσιακές ή προοδευτικές και σύμφωνες με τις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, με βάση την σχετική βιβλιογραφία. Ως μέθοδος έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική προσέγγιση, ενώ ως εργαλεία συλλογής των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν οι εις βάθος προφορικές συνεντεύξεις με ημι-δομημένα ερωτηματολόγια, τα γραπτά τεκμήρια (φάκελοι), και η παρατήρηση με μαγνητόφωνο . Για την ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων που συλλέχθηκαν εφαρμόστηκε η path analysis. Το δείγμα της έρευνας ήταν έξι νηπιαγωγοί που υπηρετούσαν σε νηπιαγωγεία το σχ. έτος 2011-2012,σε τρείς περιοχές στην Δράμα, Καβάλα και Θεσσαλονίκη και οι μαθητές τους. Για τη συνέχεια της διατριβής στην πηγή:http://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/34576
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου